27 januari 2012

So (religion)

Jag sitter och arbeta med islam och buddhism.
Det är faktiskt väldigt intressant att läsa om.
Jag kanske inte gillar skolan, men mest av allt gillar jag religion.
För jag tycker det är väldigt intressant.
Jag vet inte riktigt varför ?
Men jag tror det är för att det är roligt och veta hur dem har det i andra religioner.
Och för vissa religioner har väldigt olikt från oss och det tycker jag är intressant.
Tänk att testa och leva i deras religion i en månad och se hur dem har dte.
Jag tror det hade varit ganska roligt att testa.
Men det hade kanske varit jobbigt i början.
Men när man kommer in i det tror jag det är ganska lungt och allt blir annat.
Men jag tror det hade varit ganska jobbigt att gå i slöja och sånt.
Tänk maten?
Dem har ju inte alltid samma mat som oss.
Men läraran av att leva i en annan religion hade varit roligt.
Olika religioner innerbär ju olika regler.
Men jag vet ändå att det kan vara jobbigt med vissa regler inom vissa religioner.
Men ändå väldigt intressant.
Men nu ska jag leta mer fakta och skriva mycket mer.. :P
herrå puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar